AKCIA GUĽOVÝ BLESK - SŤAHOVANIE

8.9.2009 | Jan Smidak | Byty | Komentárov 0 |

Kedysi bol „sťahovák“ vulgárny podpitý chlap, ktorý sa s vaším nábytkom na chrbte choval nevyspytateľne. Dnešná doba je priaznivejšia a sťahovací pracovníci súkromných firiem sú milí ľudia s úsmevom na tvári, v peknom pracovnom obleku, ktorí sa musia snažiť o najvyššiu profesionálnu úroveň a maximálnu opatrnosť.

Dobrá rada na začiatok


Pokiaľ si zjednávate na sťahovanie firmu, mali by ste vedieť, že dnes sa táto činnosť riadi určitými pravidlami a ako zákazník ste i tiež „pán“ a nie naopak. Najprv by s vami pred začiatkom sťahovania mala servisná firma uzavrieť zmluvu. V tej musí byť uvedené, že sťahovacia firma nesie plnú zodpovednosť za sťahovaný majetok a pre prípadnú škodu je poistená. Na sťahovacie služby je možné spísať zmluvu o dielo.


Nebojte sa sťahováka


Kedysi bol „sťahovák“ vulgárny podpitý chlap, ktorý sa s vaším nábytkom na chrbte choval nevyspytateľne. Dnešná doba je priaznivejšia a sťahovací pracovníci súkromných firiem sú milí ľudia s úsmevom na tvári, v peknom pracovnom obleku, ktorí sa musia snažiť o najvyššiu profesionálnu úroveň a maximálnu opatrnosť.

O prepravky sa nestarajte


Je teda jasné, že sťahovacia firma dodá škatule, do ktorých budú neskôr zabalené osobné veci a dokumentácia, lepiace pásky, špeciálne popisovače k označeniu nábytku, sťahovacích škatúľ alebo boxov a to všetko najneskôr do päť dní pred zahájením sťahovania. Zaujímavé je, že na vlastné sťahovanie pripadne v skutočnosti len jedna pätina celkového času, zatiaľ čo 80 percent zaberie práve príprava. Tá spočíva v roztriedení sťahovaných vecí, ich prípadnej demontáži a umiestnenie všetkého zvyšného do sťahovacích obalov. V ponuke sťahovacích firiem je aj vypracovanie kompletného zoznamu sťahovaného nábytku a všetkých ďalších predmetov s tým, že každý kus označí pomocou popisných štítkov. Dnešné zamestnanie „sťahovák“ chce nie len silných mužov, ale zároveň aj zručných remeselníkov, ktorí nábytok demontujú, zabalia a spätne zmontujú. Sú vybavení rôznym potrebným náradím a majú dosť skúseností na to, aby si poradili rýchlo a kvalitne s akýmkoľvek kúskom. Dokážu dokonca bezpečne zabaliť aj výpočtovú techniku.

Dôležitý obal

Pracovníci profesionálnych sťahovacích firiem využívajú špeciálne technológie, s ich pomocou dokážu zaistiť sťahovaným veciam maximálnu starostlivosť. Každý, kto kedy niečo sťahoval, pozná skladacie klopové päťvrstvové kartónové škatule vhodné pre knihy, zakladače, cédečka, obsahy šuplíkov a ďalšie drobné veci. Väčšina sťahovacích firiem zapožičiava škatule zdarma, chce len vratnú zálohu vo výške zhruba 30 Kč za kus. Ďalšie možnosti ochrany je polyethylénová fólia so vzduchovými bublinkami. Ta nájde využitie predovšetkým tam, kde je potreba ochrániť krehké a povrchove upravené veci proti otrasom a nárazom. Ešte vyšší stupeň ochrany ponúka penová fólia, ktorá je odolná proti odreniu, vďaka čomu dokáže ochrániť aj veľmi chúlostivé predmety, napríklad niektoré druhy nábytku, hudobné nástroje, elektroniku alebo automobilové súčiastky. Pre zaistenie úplného bezpečia vecí sú auta sťahovacích firiem vybavené dekami a prikrývkami.

Dvě posádky sú lepšie


Na presťahovanie veľkej alebo strednej kancelárie je treba použiť auto objemom zhruba 45 až 50 m3. Záleží na veľkosti danej kancelárie. Odborníci radia nešetriť a pre bezproblémové sťahovanie radšej angažovať dve auta o objeme okolo 25 metrov štvorcových. Také riešenie ponúka možnosť bezproblémovej dopravy a parkovania v ktoromkoľvek mieste Prahy, čo nie je vždy možné s autom väčších rozmerov. Ďalej je výhodnejšie objednať auto s tromi, nikdy s dvomi pracovníkmi. Sťahovanie sa tak veľmi zrýchli. Dobré tiež je, keď pri každom vozidle pracuje jedna samostatná skupina pracovníkov. Takto jedna trojice môže nakladať a druhá v cieľovom mieste nezávisle vykladať. Oddelenie nakladacej a vykladacej skupiny má výhodu v tom, že si pracovníci navzájom neprekážajú pri nosení po schodoch, alebo okolo auta.

Môj čas

Konečná cena sa stanovuje podľa rôznych kritérií a každá firma má vlastný výpočet. Niektorí sťahováci dávajú dôraz na množstvo sťahovaných vecí, iní na počet najazdených kilometrov pri sťahovaní. Práca nakladačov sa počíta od hodiny, ale zmizli v minulosti časté príplatky za každé poschodie. Firmy pracujú v ktorúkoľvek, pre zákazníka najvhodnejšiu dobu, aj cez víkendy a sviatky, pritom bežne za rovnakú sadzbu. Dobre organizovaná práca a správne naplánovanie času umožňujú uskutočniť sťahovanie za čo najkratšiu dobu. Všetko záleží na množstve vecí určených ku sťahovaniu a podmienkach sťahovania. Montáž nábytku stojí obvykle 200 Kč/hod na jedného pracovníka. Cena za hodinu práce je však iba orientačná, záleží na náročnosti práce a druhu montovaného nábytku. No aj tí najlepší profesionáli presťahujú počas 24 hodín len maximálne 250 m3 kancelárskej plochy. Celkom dobrým tipom, ako na sťahovaní ušetriť, je dohodnúť sa s miestnymi úradmi na výnimke v prípade, že by pred vaším domom či kanceláriou platil zákaz státia, alebo nejaké iné obmedzenie.

text: Zdeněk Lodyha

foto: archiv




Diskutovat Tlačiť článok

Hodnotenie článku

hlasov: 3

Diskusia

Článok AKCIA GUĽOVÝ BLESK - SŤAHOVANIE zatiaľ nikto nekomentoval. Buďte prvý!

počet príspevkov: 0

Zobrazit diskusiu » Pridať príspevok

Nájdite si svoje bývanie

Vyberajte z viac ako 10000 nehnuteľností na Hyperreality.sk

Nehnuteľnosť

Kraj

Obsahuje text

Poradňa

Legislatíva

 Poradca Hyperbývanie

Vaše otázky zodpovie
Poradca Hyperbývanie

Otázok: 216 Vložiť otázku