Ako podporiť predaj domu?

30.11.2013 | Mgr. Monika Kovačková | Inšpirácia pre bývanie | Komentárov 1 |

Predaj domu je v súčasnej dobe ako stávka do lotérie – neviete, za ako dlho uspejete a či vôbec a na akú čiastku sa v prípade úspešného predaja môžete tešiť. Úspešnosť predaja domu je závislá hneď na niekoľkých vonkajších faktoroch, predovšetkým na aktuálnom stave ekonomiky. Svoju úlohu zohráva tiež ročné obdobie a -či chceme alebo nie- aj kus šťastia.

Ako podporiť predaj domu?  - foto, Hyperbyvanie.sk

Okrem vplyvu vonkajších podmienok, ktoré neovplyvníte, existujú niektoré osvedčené rady, ktoré by vám s predajom domu mohli pomôcť:

45 sekúnd

Podľa výskumu máte necelých 45 sekúnd na to, aby ste na kupca urobili dobrý dojem. Taký krátky čas totiž trvá vytvorenie prvého dojmu, ktorý je najsilnejší a iba ťažko ho niečo zmení. Zamerajte sa teda predovšetkým na exteriér domu, ako je plot, záhrada, vstupná cesta a dvere, rovnako na vstupnú halu či chodbu, a uistite sa, že pôsobia naozaj príjemným a útulným dojmom.

Kupujúci sa rozhodujú nielen podľa svojho dojmu z domu, ale tiež podľa toho, aký dojem majú z vás. Všetci sa cítime dobre v milej a priateľskej spoločnosti a atmosfére. Pozitívnou energiou, ktorou na nich zapôsobíte, budú kupujúci nevedomky spojovať aj s domom a budú ho tak ľahšie považovať za perfektné miesto na život.

Ako podporiť predaj domu? , fotka

 

Výber domu je ako výber partnera

Aj keď sa porovnávanie výberu bývania s výberom životného partnera javí ako nemiestne, pravdou je, že v oboch situáciách zohrávajú dôležitú úlohu emócie a vizuálna atraktivita. Pri kúpe domu teda rozhodne to, či sa nám páči, ako na nás pôsobí a aké emócie v nás vyvoláva. V prípade, že sa váš dom nemôže pochváliť tou najkrásnejšou fasádou, je treba nalákať kupujúceho na jeho iné kvality, ktoré nie sú na prvý pohľad tak viditeľné. Uprataný a útulný dom sálajúci milujúcou a priateľskou atmosférou iste v konkurencii obstojí. Požadovaného efektu dosiahnete pomocou dokonale uprataného priestoru, sviežou vôňou, živými kvetmi vo vázach, veselými fotografiami, plagátmi a drobnosťami, akými sú bylinky na kuchynskom okne, sklenené nádoby s domácimi sušienkami alebo pohodlné kresielka na terase.

Ako podporiť predaj domu? , fotka

 

Nech je váš dom vidieť!

Postarajte sa o to, aby váš dom bol v záplave rodinných domov zo susedstva neprehliadnuteľný. Natrite plot, bránku a vstupné dvere (nemusíte sa báť použiť aj výraznejšie farby), zastrihnite kríky, pokoste trávu a okolo prístupovej cesty vysaďte veľa pestrofarebných kvetín. Takáto premena je finančne nenáročná, ale veľmi pôsobivá. Každý kupec sa pri rozhodovaní riadi predovšetkým porovnávaním, a pokiaľ bude váš dom ten najkrajší, čo široko ďaleko uvidí, máte plusové body.

Berte svoj dom ako produkt

Buďte pripravení a prezentujte svoj dom ako profesionálny obchodník. Dopredu si ujasnite nasledujúce otázky: Prečo by mal spotrebiteľ kúpiť váš produkt? V čom je váš produkt lepší ako ostatné produkty? Čo spotrebiteľovi produkt prinesie, ako ho obohatí? Ak budete vedieť odpovede na tieto otázky, môžete svoj dom budúcim majiteľom vykresliť v najlepších farbách. Keď predávate dom, predávate zároveň určitý životný štýl a príbeh – zistite, aký spôsob života vyznávajú záujemcovia a čo od nového bývania očakávajú. Prezentáciu domu potom prispôsobte ich požiadavkám.

Nezabudnite na skutočnosť, že dnešní záujemcovia pri kúpe sú veľmi vzdelaní: prehľadávajú ponuky, sledujú trendy moderného bývania, majú jasnú predstavu, čo chcú. Rovnako vzdelaní by ste mali byť aj vy: poznať súčasné trendy na trhu, mať prehľad o konkurencii a vedieť, aký je dopyt. Potom môžete na svojom dome vyzdvihnúť tie vlastnosti, ktoré budú mať šancu uspieť.

A čo dnešní kupujúci chcú? Jednoducho povedané, všetko lesklé a nové. Páčia sa im nerezové spotrebiče, drevené podlahy, otvorené priestory, veľké okná a prvky, ktoré domu dávajú osobitý ráz a pôvab, ako sú stĺpy, atypicky riešené priestory či zaujímavé kruhové schodište. Rozhliadnite sa po svojom dome a zistite, čo by ste bez väčšej finančnej investície mohli vylepšiť a čo by zvýšilo jeho hodnotu na trhu.

Ako podporiť predaj domu? , fotka

 

Nenadsadzujte cenu

Možno máte pokušenie nadsadiť cenu, aby ste mali neskôr z čoho zľavovať. Ukazuje sa, že tento fígel však nie je najlepším riešením a môže prekaziť aj veľmi dobrý obchod. Dom s vyššou cenou bude pravdepodobne na trhu dlhšiu dobu a vy sa nevyhnete zľavovaniu – to však na záujemcov pôsobí negatívne a tí sa začnú pýtať, čo je s domom v neporiadku, že ho nemôžete tak dlho predať. Cieľom predaja je spokojnosť na obidvoch stranách, preto dom ohodnoťte cenou jemu primeranou.

Ako podporiť predaj domu? , fotka

 

Výber dobrej realitnej kancelárie je základ

Profesionálny realitný maklér zvládne prácu skúseného obchodníka, marketingového špecialistu i psychológa, ktorý vie, ako zapôsobiť na city druhých. Stane sa vašou pravou rukou a váš dom predstaví ako bývanie snov. Preto si na výbere realitnej kancelárie aj maklérovi dajte záležať a nebojte sa spoľahnúť na svoju intuíciu.



Diskutovat Tlačiť článok

Hodnotenie článku

hlasov: 0

Diskusia

Kolumberová: veľmi zaujímavé a poučné< Odpovedať

počet príspevkov: 1

Zobrazit diskusiu » Pridať príspevok

Nájdite si svoje bývanie

Vyberajte z viac ako 10000 nehnuteľností na Hyperreality.sk

Nehnuteľnosť

Kraj

Obsahuje text

Poradňa

Legislatíva

 Poradca Hyperbývanie

Vaše otázky zodpovie
Poradca Hyperbývanie

Otázok: 216 Vložiť otázku