Zariaďujeme si kanceláriu

29.10.2009 | Redakce Hyperbydlení.cz | Kancelárie | Komentárov 0 |

Skutočnosť, že človek v súčasnosti trávi v kancelárii čoraz viac času, spôsobila zvýšené nároky na vybavenie kancelárií kvalitným, pohodlným aj oku lahodiacim nábytkom. Súčasne s tým prišiel aj vek počítačov a s nimi súvisiace počítačové stolíky, či ďalšie stolíky na počítačové komponenty.

 

Kancelária dneška je vlastne továrňou na myšlienky. Rovnako ako v priemyselnom objekte vzniká finálny výrobok, v kancelárii sa tvorí myšlienka, idea, koncept výrobku a organizuje sa jeho vznik. Ak chceme si vytvoriť inšpiratívne pracovné prostredie, či už doma ako takzvaný home office, alebo vo firme, musíme najprv špecifikovať svoje požiadavky. Nad zariadením kancelárie sa musíme zamyslieť nielen zo svojho pohľadu, pre ktorý bude dôležité pohodlie, zdravotná nezávadnosť a farebnosť, ale aj s ohľadom na návštevníka, klienta alebo obchodného partnera. Položiť si otázku, akou atmosférou na neho zapôsobí naša kancelária. Naša doba je banálna a je potrebné vychádzať z toho, že prvý dojem znamená veľa.

Správne usporiadanie a dobrá nálada

Lacným a nepohodlným nábytkom a zariadením môžete vzbudiť dojem dočasnosti a nesolídnosti. Kľúčom k luxusnému zariadeniu už nie je za nový "špeciálny" nábytok minúť veľké peniaze, ale usporiadať priestor novo, za použitia existujúcich prvkov. Jedným z dôležitých faktorov úspechu každej firmy je stabilná pohoda a emočná energia zamestnancov.

Každý by mal mať svoje "správne" miesto

Kancelária vzdialená najviac od hlavného vchodu smerom nahor sa považuje za najdôležitejšie. Okolo nej by v relatívne ľahkom dosahu mali byť kancelárie či pracovné miesta najbližších spolupracovníkov. Avšak pozor na ľudí, ktorí by rozhodnutie firmy mali prenášať ďalej na svoje kolektívy. Tí by mali byť buď prítomní s nimi, alebo aspoň v strede budovy, aby sa k nim všetci ľahko a rýchlo dostali. V kancelárii by, pokiaľ možno, malo byť prítomné denné svetlo a živé kvety. Keď naopak nič v kancelárii nie je, je vhodné aspoň kvety nahradiť rovnako kvalitnými umelými náhradami.

Začíname vybavovať

Základom klasickej kancelárie je stôl a stoličky. Poloha stola vždy závisí na priestorovej dispozícii celej kancelárie. Za posledných 15 rokov sa úplne zmenil systém práce v kanceláriách, a to významne ovplyvnilo aj ich formu. Globálnym trendom je zmenšovanie plochy pracovného miesta a s tým spojená požiadavka na flexibilitu usporiadania. Rada výrobcov nábytku začala do svojej produkcie zaraďovať napríklad konferenčné alebo pracovné stoly na kolieskach.

Nábytok na telo

U niektorých typov kancelárskych stolov už je možné meniť ich výšku. Môžeme si teda kanceláriu ľubovoľne prispôsobiť podľa svojich momentálnych potrieb. Pracovný stôl je dnes najčastejšie aj stolom pre počítač. Ak je príliš malý, je potrebné zakúpiť pre počítač samostatný stolík. Ten potom dopĺňa priestor určený pre tlačiareň, scanner alebo ďalšie počítačové komponenty. Pre moderné kancelárske stoly je typická široká škála tvarov stolových dosiek, posuvná doska pre ľahkú elektrifikáciu a manipuláciu s káblami. Stretávame sa tu aj so zachovaním nastaviteľnosti výšky pracovných plôch pri napájaní ďalších stolových prvkov. Voľnosť pohybu nôh pod súvisiacimi stolmi, je tu zabezpečená variabilitou podnoží.

Stolička ako svietnik

Myslieť treba aj na kvalitné pracovné stoličky. Vzhľadom na to, že sa na kancelárskej stoličke trávi väčšina času v kancelárii, mala by mať nastaviteľnú výšku, prípadne synchrónnu mechaniku. Kvalitné typy stoličiek majú päťramenné podpníky s voliteľnými kolieskami na rovný alebo hrubší povrch, vyberať je možné varianty bez koliesok, s klzákmi alebo na bežných nohách. Pri výbere ergonomickej stoličky je potrebné sa riadiť hlavne zdravým rozumom a nenechať sa dezorientovať chaotickou ponukou niektorých firiem. Pri nákupe väčšieho množstva stoličiek, alebo u drahšieho riešenia, sa nebojte požiadať vzorku na zapožičanie. Dobrý predajca áut vám tiež ponúkne skúšobnú jazdu, kým sa rozhodnete pre konkrétny model. Ďalší nábytok v kancelárii sa líši podľa toho, k čomu daná miestnosť slúži. Ak sa v nej budú viesť pracovné rokovania a ak je dostatočne veľká, býva jej súčasťou zvyčajne strohý rovný stôl so stoličkami alebo konferenčný stolík s kreslami a sedacou súpravou.

Text: Vladimír Iliev

Foto: Vitra









Diskutovat Tlačiť článok

Hodnotenie článku

hlasov: 4

Diskusia

Článok Zariaďujeme si kanceláriu zatiaľ nikto nekomentoval. Buďte prvý!

počet príspevkov: 0

Zobrazit diskusiu » Pridať príspevok

Nájdite si svoje bývanie

Vyberajte z viac ako 10000 nehnuteľností na Hyperreality.sk

Nehnuteľnosť

Kraj

Obsahuje text

Poradňa

Legislatíva

 Poradca Hyperbývanie

Vaše otázky zodpovie
Poradca Hyperbývanie

Otázok: 216 Vložiť otázku